måndag, augusti 13, 2007

Min första LP


Jag hade förvisso en del album innan (förutom barnskivor förstås, bl a Elvis, Baccara, ABBA och Boney M), men det här var det första jag köpte för egna pengar. Minns inte vad LP:n kostade (runt femtio spänn?) men däremot att jag med stolthet lade upp den på disken på EPA i Vimmerby. The Boppers debutplatta släpptes 1978 och jag gissar att det var då jag köpte den, eller möjligen året efter. Femtiotalsrock var grejen för mig då och det här var ett stort ögonblick. Bara ett par år senare (och strax innan jag gick över via Noice och Gyllene Tider till punken) hade jag såväl myggjagare som brylcreme.
Två låtar är markerade som extra viktiga, med bläck på baksidan av omslaget; "Tell Laura I Love Her" och "Goodnight Sweetheart, Goodnight". Jag var visst blödhjärtad redan vid unga år.

Inga kommentarer: